Ilyen ponthatárokat húztak a 2024-es felvételin az óvodapedagógus képzéseken
Július 23-án húzzák a 2025-ös felvételi ponthatárait. Mutatjuk, tavaly mennyi ponttal lehetett bekerülni óvodapedagógus képzésekre a különböző egyetemeken.
Július 23-án húzzák a 2025-ös felvételi ponthatárait. Mutatjuk, tavaly mennyi ponttal lehetett bekerülni óvodapedagógus képzésekre a különböző egyetemeken.
381 olyan állami ösztöndíjas nappali tagozatos osztatlan -és alapszak van, amit senki sem írt be első helyre az idei felvételin, ennek mintegy 77 százaléka valamilyen osztatlan tanári szak.
A gimnáziumok nevelik ki a legtöbb egyetemistát, de vajon hányan kezdik el az egyetemet rögtön érettségi után? Mennyire jellemző a halasztás és mennyi az átlagéletkor az egyes szakok indulásakor? A friss kutatásból kiderül.
Diákigazolvány nemcsak nappali tagozaton tanulóknak, hanem a levelezős képzésben résztvevőknek és a szakképzésben tanulóknak is jár. Az igazolvánnyal járó kedvezmények azonban különböznek.
Olvasónk egyszerre szeretne egyetemre járni és mellette elvégezni egy OKJ-s tanfolyamot. Lehetséges a kettő egyszerre?
Még az Európai Unió is felszólította a kormányt, hogy a diákok számára is legyen biztosított a szabadnap. Mindössze négy hónapig, most visszavonták a diákok jogát a szabadnapokhoz.
A szülők iskolai végzettsége hatással van a gyerekek felsőoktatási tanulmányaira - derült ki az Eurostudent V. felsőoktatás-kutatási program vizsgálataiból. A kutatás eredményeit az Educatio Nonprofit Kft. sajtótájékoztatóján ismertette Kiss László, a kft. felsőoktatási elemzője.
Táblaszámítógépet ad a legjobb teljesítményt elérő, nappali tagozatra felvételiző diákoknak a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola.
2012-től csak költségtérítéses formában lehet tanulni a szlovákiai egyetemek és főiskolák levelező képzésein – írja a Felvidék Ma hírportál.
A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.